söndag, december 18, 2005

Insomnia

Om nån nu trodde att det underlättade att vara jättetrött på kvällen för att man ska slippa drabbas av insomnia så tror denna nån fel. Tyvärr.
Igår hade jag faktiskt först tänkt gå och lägga mig redan runt 19 så där, men så dök "pizzadelivery" upp, och jag och budet kröp upp i var sin ände på min soffa och analyserade livet.

Inatt kl.01:00 kändes det som om jag snurrat klart i sängen, och gick upp. AB kom upp, klappade på kinden och dukade fram lussebullar och kokade varm choklad till mig. Efter det kändes det faktiskt lite bättre och jag kröp ner under täcket igen. Faktum är att jag sen somnade. Men då var klockan redan 01:30 och dessvärre skulle klockan ringa 05:30.
Så nu sitter jag här. Åter igen som ett lik. Och i kväll är det innebandymatch klockan 22:00. Och på måndag morgon ska jag upp 05:30 igen. Det känns som om mitt dygn skulle behöva ca 10 timmar extra mellan 23:00 i kväll och 05:30 i morgon bitti.
Hur som helst så har jag redan nu bestämt mig för att trotsa mitt synnerligen underliga kroppsliga fenomen att må illa efter att sova middag, och göra det när jag kommer hem i eftermiddag.

2 kommentarer:

Catherine sa...

tricket är att man inte ska sova för länge. Egentligen ska man ligga och vila tills man somnar och då ska man vakna. T.ex kan man ha en nyckelknippa i handen, så vaknar man när den faller till golvet.

Jedin sa...

Bandy - sova - bandy - sova... hmm