onsdag, november 30, 2005

Varför har man torkskåp?

Är det för att man vill hänga upp sina fyra nytvättade näsdukar månne?
Det är åtminstonde det man kan tro när man nu tittar in i min "renoverade" tvättis.
Ett fungerande torkskåp där man kunde hänga sina nytvättade lakan har nu fått ge vika för...för...för...ehhh...för...? Jag inte vet jag. En sak vet jag i alla fall. Det vill mycket till om man ska få in sina lakan i det där skåpet.

Den ickefungerande torktumlaren finns däremot kvar. Den har aldrig varit speciellt effektiv - en laddning är klar ca 80 minuter senare - men det var väl ungefär en vecka sen som en av mina grannar sa att den slutat funka helt. Det känns som om dom amputerat bort fel kroppsdel på nåt sätt. "Vänta, va sa du? Var det höger ben som var krossat....oj da..."

Efter att nu ha provat nymoderniteterna kan jag konstatera:
a) Torktumlaren är lagad, även om den fortfarande inte är snabb.
b) Det verkar som om torkskåpet inte torkar så bra.
c) Det känns fortfarande som om man skulle behöva vara pygmé med endast 1 meter långa lakan för att de skulle få plats i skåpet.

1 kommentar:

Catherine sa...

man har torkskåp för att de är så snygga