onsdag, november 09, 2005

Vardagliga betraktelser

Jag är frisk. Är jag frisk? Jag är frisk. Är jag frisk?

Igår när jag åkte till skolan (och även i morse på väg till jobbet) wobblade mina ben av ansträngningen.

Till i morgon kväll ska jag ha läst 8 GIS-artiklar. Hur det nu ska gå till. Trodde väl att det skulle vara easy peacy och gå undan. Men vem kunde ana att det skulle vara tråkigt. Ja, jag hade ju kunnat ana det....

Köpte Noskapin mot min eländiga rethosta igår. Det hjälpte. I kanske 5 minuter.

Varje morgon som jag går till jobbet går jag förbi en kollegas port. Jag har kommit på att jag liksom nästan håller andan när jag går förbi, eftersom jag fasar för att vi ska få sällskap (det har hänt). Inte för att vederbörande är otrevlig utan för att jag helt enkelt har svårt för att föra en normal och avslappnad dialog med personer jag egentligen inte känner. Framför allt klockan 07:45 på morgonen.

2 kommentarer:

Catherine sa...

dagens tips!
du skulle kunna ha med dig en lapp med konversationsämnen i fickan

Catherine sa...

saker att svara med:

nä det är inte så bra, har problem med tarmen

t.ex.