måndag, november 14, 2005

Ja ja ja....

Jag får väl lov att blogga da. Fast jag har inget att blogga om. Grattis läsare.

Har funderat lite över det här med tur - (med anledning av att någon turligt nog fått en lägenhet). En del påstår att tur är något som jämnar ut sig med tiden. "Ibland har man tur, ibland har man otur". Det tror inte jag alls. Däremot vill jag inte på något sätt påstå att jag är otursförföljd. Tvärt om.
Jag hade till exempel en himla tur i torsdags som slapp redovisa en av de 8 hiskeliga vetenskapliga artiklar vi varit tvugna att läsa på GIS-kursen. Dessutom hade jag en evinnerlig tur i morse som vid korset Årstabergsvägen / Södertäljevägen både fick se en förlängd lastbil med en av Stockholms blivande julgranar på flaket OCH Linköpings hockeyklubbs buss. Dock fullständigt tom. (Dom kanske duckade?)
Efter att ha tänkt över det här en stund har jag kommit fram till att jag inte är helt säker på att denna tur motsvaras av den tur som en stor schysst lägenhet, ett jobb för 30000 i månaden (eller liknande), innebär.

2 kommentarer:

Catherine sa...

Linköpings hockeyklubbs buss.... du menar LINKÖPINGS HOCKEYKLUBBS BUSS? å du säger att du inte har något att skriva om!

Catherine sa...

EN AV STOCKHOLMS BLIVANDE JULGRANAR.... ämen ta ned mig på jorden. Den där korsningen ska jag ta och besöka nån dag, det verkar ju vara där allt drag är.

Grön av avund.. ja som en julgran faktiskt