lördag, november 19, 2005

Döp den till nåt

Jag har alltid undrat över travhästars namn.
Efter många höjda ögonbryn är jag nu helt säker på att man kan döpa en hästkrake till "En flaska ketchup" utan att det vore det minsta konstigt.

Men idag tror jag trots allt att något typ av pris måste ha tagits.
Straxt efter 18 på kanal 5 visar man hundkapplöpning.
Och plötsligt hör jag det...
Om och om igen...
"Sista kurvan, och Go Johnny go go go go, leder.....och DÄR går Go Johnny go go go go över mållinjen"
Som om inte det vore tillräckligt fortsatte sedan eftersnack i studion..."Jo, största överaskningen var nog i alla fall Go Johnny go go go go, som....." bla bla bla

Jag trodde först att det var något typ av skämt. Eller att alla inblandade parter stammade kraftigt. Fast hela tiden på samma ställe...?? Men det var på fullaste allvar och det är för mig helt obegripligt hur dom här personerna kunde sitta och diskutera hunden Go Johnny go go go go, utan att fullständigt bryta ihop.

Inga kommentarer: