måndag, november 28, 2005

Arbetet del 4

Som ni har längtat!
Äntligen. Det är nu allt ska avslöjas. Här kommer upplösningen.


Det är här jag oftast sitter när jag jobbar. Fast på den här bilden är det (som synes får vi hoppas) inte jag.
I bakgrunden syns åter igen "rökrutan", fast ur en ny vinkel.
Som ni ser är platsen garanterat lättstädad med tanke på alla sladdar.
Man bör förresten inte vara elallergiker eller vara rädd för "strålning" från dataskärmar på det här panget - notera platsens tre (ständigt) påslagna skärmar.




Och vad syns då på dessa skärmar? Jo följande...
Skärm 1 är uppkopplad mot Luftfartsverket och visar landningar på Arlanda och Bromma flyg (man kan också se avgångar). Spännande, spännande...




Skärm 2 är själva "arbets"datorn. Det aktiva fönstret på skärmen är den älskade Finn (fem fel på) Froggne. Givetvis rullar msn i bakgrunden, men också lite annat mer eller mindre nödvändigt.




Sist, men långt ifrån minst eftersom den många gånger är ett ovärderligt hjälpmedel, ser vi på skärm 3, GPS'n. Frasen "jag är där nu" har med hjälp av denna manick avslöjats vara oerhört mer relativ och tänjbar än vad man tidigare trodde var möjligt. Frasen "jag ser att du inte är där nu!" har förmodligen också blivit betydligt vanligare....




Och så var det ju det här med statistiken. Jag skulle kunna lova dyrt och heligt att jag aldrig mer ska låta ett samtal ringa förbi min telefon, om dom istället började visa långfilm med den här projjen.

1 kommentar:

den timide sa...

om du riktar fläkten på bordet i rätt riktning och ställer en skål ättika under den så lovar husmor på mitt jobb att all röklukt försvinner i ett nafs, vet inte hur bra det tipset är då hon också lovar att det bästa tvättmedlet är yes....prova inte det om du inte vill ha en spännande dag nere i tvättstugan