måndag, oktober 31, 2005

Arial

Jag har (för tillfället hoppas jag) ett rätt okvalificerat jobb.
Fast egentligen är det inte sååå okvalificerat eftersom det faktiskt kräver en hel del av sin kvinna(eller man).
Däremot verkar omvärlden resonera som att en person med mitt arbete förmodligen inte är överdrivet intelligent. Jag är förvisso usel på att stava, men jag kan åtminstonde stava till Areal. Jag behöver därför inte få det bokstaverat - 3 gånger.
"-Arealvägen?"
"-Nej, alltså; a r E a l, inte i.."
"-Mmm..precis...ArEalvägen."
"Ja, fast inte med i, utan med E.."

Nähä?!?

Fick en sån oooootrolig lust att fråga ljushuvet vad ArIal är för nåt (bortsett från ett teckensnitt i Word, men det tvivlar jag på att man "döper" en gata efter, även om vi nu för tiden lever i en it-värld), men jag kände att det förmodligen inte skulle leda någonstans, så jag bet mig i tungan.
Usch vad jag ogillar människor ibland. Speciellt snorkiga såna med "jag-är-förmodligen-betydligt-smartare-än-du-eftersom-du-har-ett-okvalificerat-jobb"-attityd.

4 kommentarer:

Catherine sa...

IGORAJSET

Catherine sa...

Arial är annars ett typsnitt ;)

Anonym sa...

Lilla sjöjungfrun heter väl Arial... hon kanske bor där?

Anonym sa...

Den lilla sjöjungfrun heter Ariel.