fredag, februari 20, 2009

3 sena konstateranden

1.

Jag förstår inte alls de som använder handsfree till sin mobiltelefon som någon sorts accessoar. Det är verkligen bland det fulaste som finns. De enda som eventuellt är förlåtna är de som använder dem i jobbet, för att de behöver båda händerna fria. Kanske.



2.

Idag har jag träffat den människa på jorden som förmodligen på kortast tid skulle lyckas säga asså, liksom och förståru? flest gånger. När meningarna började övergå i att bestå endast av någon typ av kombination av dessa tre ord ("Asså, liksom, förståru?"), kände jag att jag slutade lyssna och började titta på hur läpparna rörde sig och formade dessa ord. Gång på gång.



3.

Jag gläds med den medverkande i "På spåret" som framträdde med en stor baskagge fastspänd på bröstet. Du var väldigt taktfast. Härligt! Vem du nu var.


Inga kommentarer: