lördag, december 13, 2008

Spektakel

Igår var jag på spektakel - Julfest med jobbet.
Inga skandaler uppdagades, så vitt jag vet.
Maten gick ner (jag tror ta mej fanken köttbullarna var "hemgjorda") fast det kändes som en rätt stressad procedur där vi köade runt buffébordet i ultrarapid.

Folk vart som vanligt fulla och dansade till 90-talshits. Jag har alltid en tendens att tycka rätt synd om dj's på såna här tillställningar. "Du, efter plugget.." och sen "Bara hon älskar mig..." och "ABC, i mina tankar...". Och så +40-åringar som hoppar och headbangar till "Summer of -69...".

Själv höll jag mig till spriten.
Jag drack snaps. Jag vet idag inte alls varför. Det är verkligen riktigt äckligt.
Sen var det öl och vin och cognac och en hel uppsjö drinkar.

Idag känner jag mig som ett spektakel.

Inga kommentarer: