onsdag, december 17, 2008

Salladsgömma

Jag hatar att köpa sallad ute. Inte för att jag inte tycker om sallad, utan för att de gömmer 1 kilo isbergssallad under dekoration.

Varför finns det ingenstans att köpa sallad där man är inkonsekvent nog att blanda innan man häller det i skålen? Finns det någon människa i universum som tycker om att äta först 20 räkor, sen 1 ägg, sen 1 halv avokado, sen 2 tomater och sen ett jävla berg med isbergssallad? Jag tror aldrig jag varit på en tillställning i bekantskapskretsen som serverat eventuell sallad på det sättet.



"Vill du ha gurka? Vänta lite tills Sune här har tagit all tonfisk, så kan du ta gurkan sen."



Och nej. Eftersom jag vet vad som väntar, ser det inte godare ut med 20 räkor på toppen. Jag vet bara att min räksallad innehåller just, totalt, 20 räkor. Det gör mig bara mer sur.

1 kommentar:

Jedin sa...

Ja men jag håller med! Det går inte att få tag på en vettig sallad någonstanns. Ska vi öppna en salladsbar?