söndag, september 14, 2008

Se, såg, sett

Gårdagen handlade mycket om synintryck.

Först var jag och Catten och tittade på en fotoutställning med Gunnar Smoliansky.
Vackra bilder där vissa kändes som utsnitt ur tiden (tidstypiskt) och andra som att de skulle kunnat vara tagna igår fast de var mer än 50 år sedan de togs. Vi undrade en del över "Stina" dock. Hon verkade aldrig bli äldre...

Sen gick vi till Blooms på Hornsgatan och satt en stund och pratade över en kopp kaffe i deras ABF-inspirerade lokal. Märklig cafémiljö.

På kvällen gick AB och jag och såg Tropa de Elite. En ruskig men bra film som jag gärna rekommenderar. Men jag vill samtidigt rekommendera att välja plats långt bak i salongen. Risken för åksjuka är annars överhängande om man är en smula känslig.

2 kommentarer:

Catherine sa...

nämen guu va gunnar smoliansky med!? jag såg honom inte. Kom han med dig?

I stort sett menlös sa...

Var du där?!?