torsdag, september 25, 2008

Hänsyn

Kom hem straxt efter 21.
Det var mörkt i hela lägenheten så när som på en lampa i köket. Dörren till sovrummet var igenputtad.
Jaha. AB sover. Han har ju börjat jobba tidigt nu för tiden och har fått rätt udda jag-ska-gå-och-lägga-mig-tider.
Där satt jag. Hänvisad till kökets ensliga lampa, med ett par tidningar, ett glas vatten och en bok.
Inte för att jag var trött utan snarast för att jag var uttråkad beslutade jag mig ca en timme senare för att gå och lägga mig.
Släckte över allt och smög in i sovrummet. Kröp ner i sängen och tittade på klockradions röda siffror. Tittade på klockradions röda siffror.

Vänta.

Jag brukar aldrig kunna se klockradions röda siffror från min sida av sängen. Någon brukar ligga i vägen.
Trevande kände jag mig för i sängen bredvid.
Den var tom.

AB är och spelar poker och här sitter jag i glasögon och morgonrock utan någon speciell anledning alls.

2 kommentarer:

Jedin sa...

haha va värdo

Thérèse sa...

HAHAHAHAHA,, Skönt att inte ha en som Znarkar iallafall,, Hahaha