tisdag, juli 22, 2008

Lugnt födelsedagsalternativ

Idag åkte jag och syrran (med alla barn) ut till landet för att gratta pappa i efterskott.
Systern och jag konstaterade att det var rätt medetativt att ränsa ogräs. Vi satt där i var sin ände av en bädd av kirskål och drog i säkert en timme. Pappa skrattade och tyckte att vi var galna. Själv föreföll han helt normal, klängande på en stege och halvt inne i en syrenbuske, som han bestämt skulle minskas från ca 4 meters höjd till blygsamma 2 meter ungefär.

Det finns en del höga buskar. Som Rhododendronbusken som är i princip är dubbelt så hög som systern.



"Barnen" var givetvis tvugna att bada. De påstod att det var varmt.



Jag nöjde mig med att skåda ut över södra Björkfjärden.



Det räckte tydligen inte att bada för en del heller.

4 kommentarer:

Jedin sa...

Kul, att det blev bra tillslut!

(Meditativt.. måste jag säga också. Färgad av alla ordmärkare i kretsen, fast jag lovade mig själv att aldrig bli en sån. Ordmärkare alltså, för man fattar ju ändå.)

I stort sett menlös sa...

Haha...ja det har du rätt i. Tänkte inte ens på att jag stavat fel.

Catherine sa...

vem är den rödhåriga?

I stort sett menlös sa...

Sofia. Extrabarnet som systern har hand om.