lördag, juni 14, 2008

Hypervisuell

Allt jag tänker är i bilder.

Jag har aldrig funderat så mycket över det eftersom jag alltid gjort det, men när jag pratade med AB för en tid sedan angående detta insåg jag att inte alla gör det.

Jag kan inte tänka, jordgubbe - och direkt veta hur det smakar.
Under någon blixtrande sekund måste jag också se jodgubben framför mig.
Annars funkar det inte.

Försökte mig på att tänka ordet paprika samtidigt som jag koncentrerade mig på att stirra på en blomvas, och näe. Inte en aning om hur paprika smakar.

När jag plussar ihop 8 och 5 så ser jag en termometer/linjal framför mig. Sen är det ju bara att hoppa 5 steg från 8 uppåt på termometern/linjalen, liksom. troligtvis är det därför jag är så usel på huvudräkning - linjalerna/termometrarna blir så oändligt långa i vissa fall...

Det är bara några exempel.
Jag försöker nu ställa en diagnos på mig själv. Hypervisuell kanske?

Inga kommentarer: