lördag, april 12, 2008

Ofta

För någon vecka sedan (eller två?) överhörde jag en konversation på tunnelbanan mellan två riktiga tonårsbrudar (~14-16 år). Mitt i samtalet sa den ena plötsligen "-Ahh me asså...ofta!"
Okej, tänkte jag, här har vi eventuellt ett nytt "fett", "coolt" eller "tjår" (från min barndom och som jag inser nu att jag måste börja återanvända). Eller så var det bara nåt internt.
Men icke. Det är tydligen det nya ordet. Bara så att ni vet.

Härom dagen såg jag nämligen en kort stund på hur ett tjejinnebandylag i ~14-16 årsåldern tränade. Och så så kom det;
Förebrående: "-Asså du fuskade när du tekade!"
Surt: "-Ofta!!"

Så om jag börja använda ofta ofta nu så vet ni. Tanten försöker bara hänga med.

2 kommentarer:

Åsa sa...

Amen orka!

listoplisto sa...

Alltså, det är himla intressant att observera de små liven när de pratar "sitt" språk *S*