lördag, april 19, 2008

Lördagsnoteringar

En av de två kvinnorna på cafét hade stora öronmuffar i fårskinn som fick mig att undra hur mycket hon faktiskt hörde av väninnans monolog.

Extremt många av medtrafikanterna på tunnelbanan ägnade sig åt att, mer eller mindre, slicka varandra i ansiktet. Otrevligt.

Blandningen av vinter-vår-kläder var stor. Det var vantar, mössor, solglasögon och bara ben, om vart annat.

Mannen i närbutiken som sålde en filmjölk till mig (som jag senare tappade så den sprack i trappen - hilfe!) hade glasögon med riktiga colabottnar. En avgrund öppnade sig.

Och slutligen. Häromdagen i tidningen stod det något i stil med "-Grillväder i helgen! Ska du grilla?". Och jag frågar mig. Var är vädret? Och. Vad är det med +10 grader, svenskar och grilla? Vilken hysteri.

Inga kommentarer: