fredag, april 04, 2008

Föräldrasyndrom

Vad är det med föräldrar och ge bort saker egentligen?
Senast jag träffade min pappa undrade han om jag ville ha ett par tofflor...
Idag var vi hos AB's mamma och som vanligt fick vi med oss en hel massa saker hem därifrån.

"-Vill du ha tomatplantor, Annika?"
"-Ehhh, jo..ja...varför inte?"
....
"-Vill ni ha den här kryddan?"
"-Vill ni ha de här besticken?"
....

Eller som när vi tog en tur förbi Coop
(som hon för övrigt envisades med att kalla Koooo-ooop, med ett nästintill ljudlöst p, vilket i sin tur gjorde att vi undrade vart vi var på väg en stund....
"-OK, heter det mamma...")
och hon såg en annons för kassler;
"-Kassler!!! Vill ni ha kassler? Ska vi gå in här? Vill ni ha kassler?"

Kassler? Vad är det som händer i huvudet på föräldrar egentligen? Varför skulle vi vilja att hon gick in och köpte kassler åt oss? Helt galet.

2 kommentarer:

Catherine sa...

min mamma är PRECIS likadan

Åsa sa...

Inte min mamma. Hon vill ogärna lämna ifrån sig saker. Men jag tar ändå.