lördag, mars 08, 2008

Vista? Visto.

Windows Vista - tänkte jag med en rysning innan datorn kom.
Och så kom den och varför i helvete finns det två grafikkort (?!!) och en illustration om hur man ska koppla in skärmen i fel grafikkort??
Jag höll på att bli vansinnig. AB fick ringa Dell-jouren eftersom jag knappt kunde prata och då uppdagades det alltså att jag anslutit skärmen till fel grafikkort och exakt på det sättet som det stod illustrerat att man skulle göra. Crash-test-for-computer-dummies (and I failed)eller vadå?

Och så var det det där med Windows Vista...
Men faktum är att jag hittills inte har något att anmärka på (det lär väl inträffa när som helst kanske) bara jag fick anpassa lite så att det kändes lite hemma. Bort med någon konstig sidebarmeny där det stod att det var +6 grader i Stockholm (jag kan öppna balkongdörren i stället), nån hisklig klocka i form av ett stort BigBen-ur (vad är det för fel på klockan nere i högerhörnet?) nyhetsflashar (jag läser nyheterna i tidningarna hellre) och lite annat krafs. Och bort med en massa annat onödigt programjunk som jag bara kommer bli irriterad på, och vips så är jag hemma igen. Fast allt jag gör går fantastiskt mycket snabbare och är (faktiskt) lite snyggare.
Och Office - vilka härliga illustrationer.

Konklusion: Ajm koajt häppi.

1 kommentar:

Åsa sa...

Ha ha ha! Låter som värre än Ikea-instruktioner.