fredag, februari 01, 2008

Kexchoklad

Hade en längre konversation med Jedin över telefonen härom kvällen då hon vid ett tillfälle använde uttrycket "go å gla".
Min hjärna började liksom stamma lite...."go...go...go å gla...go å gla..."...och sen återvände jag till konversationen.
Och så igår såg jag något program på tv och återigen hörde jag uttrycket "hon är ju så go å gla", och hjärnan började åter stamma.. "go å gla...go å gla..".
Jag har nu bestämt mig för att jag avskyr "go å gla" eftersom det verkligen låter som ett försök till rumsren omskrivning av "kåt och tacksam".

Jag vill vara precis allt som går att vara innan någon (som om någon skulle...?? hahaha!!) kallar mig go å gla.
Den enda gången jag accepterar uttrycket är i samband med Kexchoklad.

2 kommentarer:

Jedin sa...

Rättelse: kåt GLAD och tacksam

I stort sett menlös sa...

hahaha....var det så det var?
Ja, det går lika bra.