måndag, januari 07, 2008

Att fördriva tid

Lunget efter stormen skulle man definitivt kunna säga om mina arbetsdagar nu.
Jag roar mig efter bästa förmåga med bland annat särskådning av kollegor.
Kom på att det var just det jag gjorde när en (väldigt trevlig, så det är inget ondskefullt över mitt konstaterande) dam med en fullständigt osannolik Dallas-frisyr passerade revy utanför mitt korridorfönster.Den uppuffade frisyren gungar liksom i sin egen takt, där uppe på huvudet. Damen i fråga är dessutom inte så stor så denna gigantfrisyr blir verkligen som ett eget ekosystem.
Roar mig dessutom med klurar-spelet Mahjong. För den som inte vet det så handlar det kortfattat om att hitta två lika bitar och sen ta bort dom....tar man bort fel bit kan man lyckas låsa hela spelplanen - därav klureriet. En (annan) hjälpsam kollega som också brukar spela Mahjong påpekade att jag missat massor av bitar att ta bort - "titta där, och där...och där också!", sa hon entusiastiskt. "Tack!" sa jag snällt och tänkte att det ska jag nog inte göra om jag vill spela en stund till.
Sen fick jag ju en utmaning av Catten. Inte att förglömma.

Önskar att jag kunde få lite fler utmaningar av min arbetsgivare. Men det är lite som det andra; Det här företaget har ett uppblåst huvud med eget ekosystem och som väljer att ta bort fel bitar vid fel tillfällen.

3 kommentarer:

Åsa sa...

Det låter som Elisabeth Höglund.

Catherine sa...

kan du inte smygfota henne?

I stort sett menlös sa...

Åsa: Ja, det är lite likt när du säger det.
Catten: Jag ska försöka.