lördag, december 22, 2007

Galla

Igår åkte jag en sväng till Skärholmen.
När jag stod och väntade på tunnelbanan kom en tunnelbana inåkande på stationen åt motsatt håll. Ut raglade en man med systempåse i ena näven och kaskadspydde på perrongen. Sen vände han sig om och traskade på samma tunnelbana igen. Jag vände mig också om, men av ett helt annat skäl. Jag började gå längs perrongen och var plötsligen väldigt glad åt att stationen är utomhus och att jag inte hade varit tvungen att stiga på samma tåg som spy-mannen.

I en butik i Skäret blev jag stående i en kö i säkert 15 minuter. Det var varmt, trångt och kvavt och jag kände hur panikångesten kom smygande. Måste folk verkligen ställa 1000 frågor till kassörskan när det är 15 meter kö bakom?
Någonstans i någon butik i Skärholmen glömde sedan någon expedit att ta bort ett larm på en av varorna jag köpt. Jag vet inte vilken. När jag klev ut från sista affären så tjöt i alla fall larmet. Men jag orkade inte vända om eller se förvånad ut eller någonting. Jag bara fortsatte gå mot tunnelbanan. Skärholmsträngseln hade tagit musten ur mig. Ingen följde efter.

Idag åkte jag och AB en sväng till Kungens Kurva. Ytterligare en 15-minuterskö visade sig bestå av en kassa som inte kunde acceptera betalkort. Vilket jävla junk i julklappstider. På vägen hem såg vi en bil som stannat i vägrenen på E4:an. Återigen fick jag det tvivelaktiga nöjet att se en man kaskadspy. Jippijaja!

1 kommentar:

Jedin sa...

Jag tror att du blev smittat med panikångest från de två du umgåtts med innan.