söndag, december 02, 2007

1:a advent

Dagen till ära är jag mer än lovligt förvirrad.
Givetvis beror det, troligtvis, som vanligt på min ovän, Insomnia.

Skulle byta datamus på jobbet (vi har flyttat den här helgen och det är lätt kaotiskt) eftersom den som satt i inte verkade vara kompatibel (eller så var den bara trött på sitt kontorsråttaliv och vägrade jobba vidare). Som en riktig idiot provade jag först att plugga in själva musen och inte sladden i databurken.

Det är på den nivån det legat idag.

Väl hemma försökte jag adventspynta.
Det visade sig att julstjärnan dött, och då pratar vi inte glödlampan, utan något annat.
Julljusstaken tvättade jag ur och skulle just stoppa dit mossan när jag insåg att det inte fanns några ljus hemma.

Men, glögg det finns i alla fall.

Inga kommentarer: