torsdag, november 15, 2007

Vänner

Det är alltid lika trevligt att träffa kompisarna från förr.
Konstigt det där egentligen.
Det var 4 år sedan (kom vi fram till) vi senast sågs och ändå känns det som den naturligaste saken i världen att sitta med dom på en restaurang och babbla.

Vi var på Arirang förresten, och det var så gott att jag hade kunnat beställa in en extra portion om det inte varit för att den kostat 155:-

På vägen hem stod jag på tunnelbanan och överhörde en konversation mellan tre damer i 50-60 årsåldern. "Näe, hörni....det får inte gå 2 år tills nästa gång vi ses nu!", sa en av dem och jag kände igen mig/oss från 15 minuter tidigare; "Näe, hörni....det får inte gå 4 år tills nästa gång vi ses nu!"
Näe. Det är verkligen onödigt att inte träffa sina vänner oftare.

3 kommentarer:

Åsa sa...

Ja du har ju ett ypperligt tillfälle att bjuda hem dom nu på lördag t ex.

Jedin sa...

Ja det tycker jag med och förväntar mig lite tätare besök ;)

Catherine sa...

och jag pressar kjolen