tisdag, november 27, 2007

En vanlig tisdag i november

På väg till jobbet idag, mitt på dagen, stötte jag på inte mindre än 2 rådjur vid två skilda tillfällen. Det ena låg och sov med den vitt lysande rumpan i vädret vilket var vad som avslöjade dess existens. Det andra stod som en staty och försökte smälta in i bakgrunden och hade lyckats rätt bra med det om det inte varit för att h*n (?) inte kunde låta bli att röra lite på fötterna vid ett tillfälle.

Väl på jobbet stötte jag på det faktum att det tydligen går vinterkräksjuka bland personalen. Plötsligen blev jag imaginärt illamående. Mitt första drag därefter blev att gå och tvätta händerna.
Jag är inte rädd, jag ska inte kräkas...

2 kommentarer:

Åsa sa...

Oh shit! Min största skräck!! Kräksjukan.

Jedin sa...

HAHA dom där rådjursstatyerna i ditt område har jag också passerat.
Dom stod på parkeringsplatsen på din gata och var så statylika att jag utbrast till mitt promenadsällskap : Kolla..nån har ställt rådjursstatyer på parkeringen! Gu va levande dom ser ut..