lördag, november 10, 2007

Barnvakt

Det finns två stora nackdelar med att inte sova hemma en natt.

1. det är inte min säng
2. det är inte jag som väljer vad jag ska se på tv

Min syster har inte så många kanaler.
Svt undveks total och det zappades mellan framför allt tv3, kanal 5 och tv6.
Jag visste inte att det fanns så många dåliga serier och som jag i de flesta fall bara fick se en bråkdel av innan det blev reklam och zappades vidare. Sen glömdes det nämligen bort att vi börjat titta på en serie på ex tv3 så jag fick i bästa fall se början och sen eventuellt slutet på ett och samma program.
Bland annat fick jag, för första gången, nästan se ett helt avsnitt av CSI. Och herregud vilken parodi på crimestory det var. Första ledtråden bestod i leriga fotavtryck, nästa av hjulspår där man givetvis kunde avgöra från vilken biltyp däcken var och när sen ledtråden var en fisk som fanns inne i en väska som fiskats upp ur sjön var mitt mått rågat och jag började gapskratta. Hur sannolikt är det liksom? Den polis som inte lyckas lösa CSI's gåtor måste vara hjärndöd.

1 kommentar:

Jedin sa...

Jag visste inte att man kunda anlita dig som barnvakt. Vad bra.. ;)