fredag, oktober 19, 2007

Hacka hål

Nu är ju det här ett par dagar sedan men jag har inte haft tid att blogga.
Hur som helst.

I tisdags kväll tog jag en (relativt) tidig kväll. AB förpassades ut i köket.
23:00 började, vad jag trodde var en lastbil, brumma utanför.
23:15 hade jag fått nog.
"Va fan menar dom? Ska dom stå och gå på tomgång här utanför länge till?"
Öppnade balkongdörren, och... ve och fasa!
Utanför, bokstavligen 5 meter från mitt fönster, stod en modifierade grävskopa och hackade hål i asfalten.

AB kutade ut och fick som jag befarat höra att det handlade om en vattenläcka och att det troligtvis skulle hackas och borras ett par timmar till.
Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta.

Att jag endå lyckades somna kan närmast betraktas som ett smärre mirakel.

1 kommentar:

Rollx sa...

Du önskar en högre arbetslöshet, på asfaltsborrare. :)