tisdag, september 25, 2007

Tiga är guld

Igår, på jobbet, gjorde jag verkligen mitt allra bästa för att visa framfötterna.

Min nuvarande chef (det växlar en del..) har vanligen någon typ av vild punkfrisyr.
Just igår hade han dock inte "fixat" håret.
Givetvis lät jag munnen babbla innan jag tänkt klart, och ut flög; "-Nämen, vilken mjuuuk frisyr du fått till idag !!"
Han tittade lite överraskat på mig och sa att "Ja, jag har en bad-hair-day."
I ett försök att dämpa min frammarcherande känsla av klavertramp svarade jag att "-Det har jag vaaarje dag (hohoho)".
"-Jag känner mig lite som en kyckling", vidareutvecklade han sedan, och det var nu hög tid för mig att fortsätta sortera papper och helt och fullt förtränga att jag högt ville skrika "-Mon chi chi !!"

Jag vet inte om jag kan förvänta mig löneförhöjning i år. Heller.

Inga kommentarer: