torsdag, augusti 16, 2007

Bus

På vägen hem, i den varma sommarkvällen (jag är för övrigt fortfarande chockad över att det är rätt varmt ute om kvällarna), såg jag två småkillar (10-årsåldern sådär) som busringde på en ytterdörr.
En höll upp porten medan den andra ringde på dörren. Sen kutade dom utav bara h-vete.
För ett ögonblick tänkte jag att jag skulle putta in han som höll upp porten och sedan, med illvilligt leende, blockera deras utväg geonom att hålla emot på portens utsida. Bara för att roa mig.
Men sedan kom jag på att det egentligen var en så härlig retrofealing över det sensommarkvälls-palla-äpplen-och-spela-hartsfiol-på-rutan-hyss dom just utfört så jag snarare ville skrika heja heja när dom sprang för allt vad tygen höll längs med gatan.

Dessutom är jag egentligen alldeles för snäll (anarkistisk?) för att gripa in som självutnämnd lokalpolis i förorten.

1 kommentar:

Åsa sa...

Det låter som ett fall för arga gubben.