måndag, juli 30, 2007

Utflykt

Följde med systern på hennes årligen återkommande tur till kakslottet.

Trodde i min enfald att det kanske, på grund av det märkliga vädret, skulle vara lite folk.
Det var det inte.
Stressat valde jag ut en rulltårtbit med nötter och en citrontårtsbit. Åt hälften av varje. Inte överdrivet imponerad. Syrran lyckades klämma i sig nästan allt hon plockat för sig - 1 rulltårtsbit, 1 stor kladdig chokladtårtsbit, 1 liten kaka, och 1 björnbärsfromagenågontingtårtbit.

Jag var mer imponerad av bokskogen. Såg framför mig hur jag satt på en hästrygg och galopperade fram bland virvlande löv i timtal. Det hade ju blivit runt runt förvisso, med tanke på den vidsträckta skogsbiten...men tjusigt kändes det i alla fall.





Sen åkte vi in stan och gick längs med Stadsgården i folkmassan.




Vid slussen köpte systern engelsk fudge för över 100 spänn. Sen fick vi nog och traskade upp på söder i stället. Åt lite god mat och sen var dagen all.

3 kommentarer:

Åsa sa...

Jag är imponerad av din systers ätbravader. Och jag är inte den som spottar i näven eller vad man säger.

Åsa sa...

Ha ha spottar i näven lät ju riktigt äckligt. Jag spottar på tallriken istället.

Jedin sa...

spottar i tallriken lät ju bättre...?