måndag, juli 23, 2007

Resan från Hell-singland

Veckans isbrytare: "Ere'n manuell låda på'ren här eller?"
Jag, och mitt ressällskap höll på att bryta ihop.

Konstaterande: Att ha bokat en biljett på ett intercitytåg (med bistro ombord) från Ljusdal till Stockholm (restid ca 3,5 timme), och sen i stället nödgas kajka buss ner till Uppsala på 4 timmar, för att där sedan hoppa på Uppsalapendeln (restid 45-50 min?) är inget som verkar få resenärer att direkt jubla.

Men hem kom vi i alla fall. Ungefär 1½ timme försenade.
Hade dessutom turen att under den 4 timmar långa bussturen sitta inklämd bredvid en personal space invader som bara under den första timmen hann smaska i sig en stor påse godis och kolla på ett antal Sopranosavsnitt på sin medhavda dator.
När datorn inte längre ville underhålla (batteritorsk) övergick han till att låta munlädret gå i ett.

Bussföraren var å andra sidan inte sen att hänga på.
En rikti nårrläning som skull se till så att de som vill till Arlanna sku komma dit, ja. Han ringde till bussakut'n och prat me trafiklejdningen för å tal'om vilke strul de va, hela ti'n. Bara de'nte va så många röljus i Uppsala, för då skull vi int hinna me tåge alls.
Å dom som ska ti Arlanna - har ni nå tid å passa eller?

Förlåt, va?
Nä, jag ska me ett plan till Barcelona och det väntar säkert...

2 kommentarer:

Jedin sa...

haha men välkommen hem!!

Jedin sa...

Och sen undrar jag om det inte kommer några bilder på själva vistelsen?