tisdag, april 24, 2007

Tandläkarbesök

Jag hann knappt slå mig ner i tempurtandläkarstolen.
Sen började tanten i rummet intill yla högt - "aaaaaaahhhh...aaaah...AAAAAAAAAAHHHH...aaahh..AAAAAAAAHHH".

Hon skrek verkligen högt.

Både jag och tandsköterskan låtsades först vara oberörda, men sen sa sköterskan;
"Stackars dig som måste höra det där nu..!"
"Stackars människa." sa jag.
"Ja, jag tycker också det är jobbigt att höra." avslöjade sköterskan som ändå torde betraktas som, förmodligen(?), relativt härdad.

Sen drömde jag mig bort med röntgenaparaturen i munnen och tänkte på Emil i Lönneberga och det där avsnittet där Lina får tandvärk. Hela tiden ackompanjerad av tanten i rummet bredvids "AAAAAAAHHHHH!!!".

Om ett par veckor får jag chansen att aggera Lina själv, eftersom en lagning gått sönder och måste göras om. Grattis mig.

3 kommentarer:

Åsa sa...

Synd att du inte ska ha en protes, det hade jag kunnat slänga ihop åt dig i en handvändning!

I stort sett menlös sa...

Nja, det blir eventuellt ett porslinsinlägg i stället för det gamla junket som pajjat.

Åsa sa...

Synd att jag inte är på ett sånt labb, då kunde jag ha gjort inlägget till dig! Men om du ändrar dig och vill ha guld, säg till!