måndag, april 09, 2007

Utmanad

Det var ju tur att jag fick den här utmaningen eftersom jag haft en enorm bloggtorka.

Tio första:

Första bästa kompis: Lotta

Första bil: En silvergrå Volvo 244. Fast den första(och enda) egentliga egna var den svarta SAAB'en.

Första kärlek: Glenn tror jag. Vi var väl 4 ungefär. Oseparerbara.

Första husdjur: Tufsen. En evinnerligt snäll och tålmodig hankatt som jag bar runt på, klädde på dockkläder, körde runt i dockvagn och var allmänt odräglig mot. Han fann sig i princip allt.

Första semester: När jag var runt 4-5 år var jag i Malaga, Spanien. Jag minns fortfarande att vi träffade en svensk dam som bodde där nere med sina två hundar; en svart labrador som hette Napoleon och en Shetland shepdog som hette Chico.
Första egna semestern kan ha varit (mitt minne sviker mig eventuellt) med syrran till Grekland någon gång när jag var runt 16, kanske. En bindgalen grek jagade mig under de båda veckorna och hotade med att spela gitarr nedanför balkongen om jag inte gick ut. Jag gick inte ut. Varför får jag alltid riktiga dårar efter mig?

Första jobb: Jag jobbade på PUB's personalmatsal under något sommarlov. Det bästa var att man kunde smita undan och sätta sig på deras takterrass med utsikt över takåsarna. Det var vid detta tillfälle incidenten med paternosterhissarna inträffade....

Första köpta skiva: Nazareth - Rampant. Eller så fick jag den..? I så fall var det nog Noice, dessvärre.

Första riktiga kärlek: Jonas.

Första piercing: Hål i öronen införskaffade på det glada 80-talet(?) hos "Tösernas".

Första konsert: 1983 The Police på isstadion tillsammans med min utmanare. Eller så var det någon Noice-konsert på Holländargatan? Eller kanske Gyllene tider i fokets park i Södertälje? Det är svårt med tidsbegreppen.

Nio senaste:

Senaste alkoholdrycken: Spendrups premium gold 5,9. Köp den inte. Den är inte alls god och vi har hela kylen full. Den är nog den enda som kommer bli full på den ölen.

Senaste bilfärd: För 10 minuter sen kanske.

Senaste filmen du såg: Bonanno - the Godfather story

Senaste ringda telefonsamtal: Mr Barbs.

Senaste bubbelbadet: Det bubblade en del senast jag badade eftersom jag skjölde rent en shampooflaska i badvattnet. Annars var det år sen.

Senaste spelade cd: Något hembränt?

Senaste kyss: Fick AB.

Senaste gången du grät: Ett par dagar sen. Minns inte exakt.

Senaste måltiden: 3 stycken "fina Krisprolls från Pågen's". Ingen måltid kanske, men det var det senaste jag stoppade i munnen.

Åtta har du nånsin:

Dejtat en av dina bästa kompisar?: Nej

Blivit kär vid första ögonkastet?: Ja

Fastnat med blicken i någons urringning?: Nej

Fått ditt hjärta krossat?: Ja

Sagt att du älskar någon utan att mena det?: Nej

Haft ett one night stand?: Nej

Busringt till någon?: Ja. Jag minns bland annat att jag (även det här tillsammans med utmanaren) vid något tillfälle ringde till "Raymond & Maria" för att boka en "penis för fyra".
Samt att jag hetsades av samma medbrotsling till att ringa Peter S och påstå att jag var kär i honom.
Usch usch usch. Vi kommer att få brinna i helvetet båda två för det sistnämnda.


Vad hände med sju????


Sex saker du gjort idag:

Gick upp. Bara det är en prestation när det handlar om 06:15 en söndag.

Sopade snö av bilen utan borste.

Åt mer plockgodis än jag gjort på senaste året. Säkert 10 bitar.

Läste en hel tidning från pärm till pärm.

Åkte förbi mr Barbs och lämnade igen hans rikskupongshäfte som jag stulit, men som jag givetvis insisterade på att att bara glömde bort att ge igen.

Fem favoritsaker utan rangordning:

Min innebandyklubba.

Digitalboxen med hårddisk.

Espressobryggarna som jag alltid bränner vid. Fast nu var det ett tag sen.

Sängen. Vem kan leva förutan säng?

Funderade länge på den sista saken och insåg plötsligt att, så mycket tid som jag spenderar framför datorn så måste det ju vara den!

Fyra personer du kan berätta allt för:

Allt? Kan man berätta allt för någon?
AB, syrran, Catten, Åsnan och Jedin. Det blev 5 men det skiter jag i eftersom jag troligtvis inte berättar allt för någon i alla fall. En del saker som AB får höra, besparar jag exempelvis Catten, och vice versa.

Tre val:

Blått eller rött?
Rött. Nej blått! Eller nej rött förresten. Fast jag har mer blått. Men jag gillar nog rött mer.

Sommar eller vinter?
Jag skulle inte kunna leva utan sommar. Utan vinter däremot skulle jag klara mig rätt bra.

Choklad eller chips?
Chips.

Två saker att göra innan du dör:

Komma på meningen med mitt liv.

Genomföra det jag slutligen kommer på som meningen med mitt liv.

En sak du ångrar:

Tänk om det bara var en. Just därför ångrar jag att jag alltid var/är så feg.

Fyra personer som skulle kunna göra samma blogginlägg:

Nä, nu får det räcka.
Sanningen är att de enda jag skulle kunna utmana redan blivit utmanade.

Inga kommentarer: