lördag, april 14, 2007

Amfetamin?

Jag har varit effektiviteten själv idag.


Vaknade utvilad kl.08:39 och beslöt mig för att det var lika bra att gå upp på en gång.
Sen blev det städning av hall. Dammsugning av hela lägenheten. Diskning. Rengöring / borttagning av överkokad mjölk från spisen.


Sen blev jag rastlös.
Gick till gymmet och tränade.


Senare, när jag kommit hem igen, och straxt innan jag skulle i väg och handla, fick jag celebert besök. Neo (ja, herregud vad ska barnet heta egentligen??) och hans mamma och mormor kom förbi och vi stod utanför huset och språkade medans huvudpersonen låg i vagnen med halvslutna ögon och tryckte för kung och fosterland.


"-Ska du inte ha en?", frågade mormor.
Det verkar inte så.


Å andra sidan har jag ju ett nästan-barn. Den både kräks och bajsar lite när den tycker.
Och sover och gör underliga ljud.




Det får räcka . Så länge.

2 kommentarer:

Jedin sa...

"..och hans mamma.." herre min ge. Det är jag det..

När vi skilts åt sa Mormor:
- "Jo..jag tror hon vill ha en"
- eh Mhu, sa jag..

Spinn och Neo (eller?) är förövrig väldigt lika, fast Neo rivs inte när man klappar. Han rapar istället.

Åsa sa...

Och ett sånt vackert nästan-barn sen!