onsdag, mars 07, 2007

Tid

"-Ja, nästa år fyller jag 40!", sa kvinnan och gjorde en skräckgrimas. (Hur stavas det? Google, stavningsrådgivaren, fick avgöra med 292000 träffar på den här varianten.)
Hennes blick återvände sen till barnet i sittvagnen. Ja, han är helt vild, klättrar på allt...bla bla
"-Har du barn?", frågan riktades mot mig.
"-Näe.", svarade jag sanningsenligt.
"-V ä n t a....", sa hon extra-extra tydligt.
"-Jag fick ju barn rätt sent och det är ju lite jobbigare när man blir äldre, men ändå. Vänta."

Jag log och nickade.
Mm, jag ska nog v ä n t a.

4 kommentarer:

Catherine sa...

ja! vänta du :)

I stort sett menlös sa...

Hahahahaa!!!

Jedin sa...

Många sånna här bloggar tycker jag.. vem försöker du övertyga? oss eller dig.... ;)

I stort sett menlös sa...

Ehh...nu är det så här va..:

Denna blog har att göra med det faktum att hon uppenbarligen trodde att jag var betydligt yngre än vad jag faktiskt är. Det var det som var poängen, inte barnfrågan. Du tänker bara på barn du! ;)