tisdag, februari 27, 2007

Teknikens värld

Igår var det installation av nya digitalboxen.
Som alltid står hälften av info't med. Resten förväntas man klura ut på egen hand.

Praktiskt att man kan pausa tv'n om man vill springa ut i köket och hämta tilltugg! I live-sändningarna that is. Jag menar, det var ett tag sen jag fattade att man kan pausa videon...

Och sen var jag ju tvungen att prova att spela in och spela upp och trixa och mixtra och kolla picture in picture och ja...AB, han suckade lite.
Han förlitar sig helt på att jag ska greppa alla saker så att han sen endast behöver instruera mig i vad han vill ha gjort ("Kan du spela in...?, Hur gör jag om jag vill...?")
På en direkt fråga sa han att han förmodligen kommer lära sig att byta kanal. Och det det är ju egentligen huvudsaken, antar jag.

1 kommentar:

Jedin sa...

Du måste ju vara fullkomligt överlycklig, när du äntligen fick installera grejerna!