fredag, januari 19, 2007

Vänner

Läste någonstans (orkar inte leta rätt på källan , som för övrigt är helt oviktigt) om någon som hade 15 nära vänner.

Jag kan inte låta bli att undra hur man gör för att ha 15 nära vänner.

15 nära vänner.

Hur hinner man?

Jag kan, en smula beroende på hur man definierar det hela, nästan räkna mina nära vänner på ena handens fingrar. Sen har jag flera personer som jag räknar som mina vänner, men kanske inte som nära vänner.
Är jag ett socialt missfoster eller är de som påstår att de har 15 nära vänner i själva verket sådana personer som babblar vitt och brett om allt med alla, och som räknar in alla de som har hört om senaste klamydiainfektionen bland de nära vännerna?

Bara undrar.

1 kommentar:

Jedin sa...

Ja så måste det vara!
Jag har få (2-3) nära vänner, flera vänner och ett otal bekanta. Så räknar jag iallafall.