måndag, januari 01, 2007

Årsskiftessummering

2006 avslutades med mat och mat och mat, tv-spel i form av frågesport, fyrverkerier och bulleribong, och så 3 hela kronor i ränta på lönekontot.

2007 börjades med lätt bakisskakis känsla, (egentligen var jag inte bakis, men känslan fick jag hyggligt nog i alla fall), promenad, lightstädning, och sen framåt kvällen; varma mackor.


Har förresten funderat över om csn vill ha tillbaka några pengar av mig. Dom har inte meddelat sig i alla fall. Och hemsidan går inte att använda och har inte gått att använda den senaste tiden. Jag antar att dom helt plötsligt bara glatt kommer att meddela att jag borde ha skickat in xxxx kronor vid ett bäst-före-datum som redan passerats och sen raskt påföra någon extrasumma i straffavgift. Säkert. Bara för att jag har lite sparkapital som jag tänkt bränna på att ta mig till någon sandstrand, och som jag säkert alltså istället kommer att användas till att slippa kronofogden.
Blä.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Har du betalat tillbaka till CSN tidigare år? Eller har du nyligen slutat plugga?
Om du har betalat tillbaka tidigare och det plötsligt inte har kommit inbetalningskort så kan det vara bra att veta att det är ditt ansvar att hålla koll på sånt. Därför är det klokt att ringa CSN direkt något verkar lite "fishy", för då kan man slippa eventuella problem senare.

I stort sett menlös sa...

Tack för tipset. Jag har "nyligen" slutat plugga och funderar på när första inbetalningen ska ske, och hoppas därför att de hör av sig när det är dags.

Puckohue sa...

Tro mig: de hittar dig när de vill hitta dig ;)