onsdag, januari 31, 2007

Andning

Idag berättade min naprapat att den där ilskna knölen som jag har uppepå framsidan av min vänstra axel kan ha att göra med hur man andas.
Om man liksom drar upp axlarna när man andas in eller om man andas så att bröstkorgen rör sig framåt.
Om man rör axlarna uppåt istället för bröstkorgen framåt så använder man fel muskler. Såna som inte är till för att andas med helt enkelt.

Så nu sitter jag här och funderar på hur jag andas. Känns lite meditativt att försöka komma på hur man andas när man inte tänker på det. Drar jag upp axlarna?
Förmodligen.

Sen när jag kommit på att jag andas fel (för så är det ju säkert) så måste jag börja träningsandas. Så att jag äntligen kan börja (efter 20 år?) andas rätt och slippa onda-knölen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vaddå, så nu kan man andas fel också? Fan vad bittert att något man tagit för givet precis hur länge som helst plötsligt kan sågas och helt dömas ut. Bara så där. Fan oxå, jag kan slå vad om hur mycket som helst att jag andas fruktansvärt fel. Nu kommer jag aldrig mer att våga gå till doktorn, dom skulle ta ifrån mig körkortet och omyndigförklara mig direkt.