måndag, december 04, 2006

Normal konversation?

2 personer och ett barn.
Är ni 3 personer varav ett är ett barn?
Näe, 2 personer och ett barn.
Jaha, är ni alltså 2 personer varav ett är ett barn?
Nä, vi är två personer och ett barn.
Ehh...3 personer alltså..?
Näe, vi är en person och ett barn.

Jaha, är erat barn en apa?

Vilken tid?
Så snart som möjligt.
Det går att boka till 10:50, det är det tidigaste nu.
Inte tidigare?
Näe, 10:50 är det tidigaste.
Det går inte 10:40?
Näe, det går inte 10:40. Det tidigaste är 10:50.
Jag förstår inte......Går det inte 10:40 alltså?

Ursäkta, är ni en apa?

Dom svarar inte i telefon, det är upptaget hela tiden. Hur ska jag hitta dom?
Ja, du kan ju börja med att åka dit.
Men, dom svarar inte. Jag hittar dom inte.
Näe, det förstår jag eftersom du är på Vasagatan och dom är på Klarabergsviadukten. Det är nog lättare att hitta varandra om ni är på samma ställe...
Ojoj...jag har problem...
Det menar du inte...

Skulle jag kunna få tala med apan i stället?

Inga kommentarer: