torsdag, december 07, 2006

Krajmtajm på kvällens Efterlyst

Jag känner mig som värsta statistiknörden nu men det stör mig ofantligt när man redogör för alarmerande siffror med diagram som ser ut ungefär så här.







Nu såg deras diagram inte ut riktigt så här men nära nog.
Det ser ut som om antalet brott dubblerats mellan 2001 och 2006, men...... tittar man närmare så ser man att så inte är fallet.
All statistik går i princip att få att se alarmerande ut, eller inte. Det är bara en fråga om presentation.


Sen till den egentliga frågan. Varför ser jag egentligen på Efterlyst TV3?

3 kommentarer:

Catherine sa...

för att du är kär i hasse ar

Catherine sa...

o

I stort sett menlös sa...

Ja!! Hahaha! Du har genomskådat mig.

Jag inser nu att han (nästan) har förekommit i två av mina senare poster. It's an omen.