tisdag, december 19, 2006

Klappbesvär

Försökte mig på lite julklappsköp idag.
Det gick rätt dåligt. Letade xbox-spel (till AB, det är det enda han önskat sig) men det verkar dom slutat sälja. Det finns bara xbox 360.
Desto bättre gick det med kändisspottingen.
Inne på BR mötte jag Jonatan Rodriguez, i rulltrappan inne på MegaStore mötte jag Lennart Ekdahl med glasögon i pannan men utan Malou von Sivers, och sist (och för en gång skull dessutom minst) mötte jag Bobby Oduncu inne på HM.


Varför börjar förresten stadens befolkning skrika "-Det snöar !!!" upphetsat, när det börjar snöa i december? Konstigare saker har ju hänt liksom. Det ska ju dessutom bli 11 +grader på julafton så det är väl inget att bli glad över.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Varför skriker man -"Titta en älg!" varje gång man ser en älg? Det kanske är nåt typiskt svenskt. Gör folk i andra länder verkligen så?
-"Titta, en känguru!"
-"Titta, en antilop!"

Catherine sa...

att du sett kändisar känns ganska stort. Ännu större att du sett kändisar som man knappt vet om att de är kändisar. 100 kändisplockarpoäng till dig (har du polerat linserna?) hihi

I stort sett menlös sa...

Catherine: Nu för tiden har jag ju synhjälpmedel. Till skillnad från förr... :)

Jedin sa...

Gud vad jag måsta vara Svensk. För jag blev jätteförvånad när jag klev utanför portarna på jobbet och det snöade! Det tog mig på sängen verkligen. Speciellt som det har varit "sommarväder" i flera månader nu.

I stort sett menlös sa...

Jedin: Jag tycker du talar oväntat bra svenska... ;)

Jedin sa...

Mm jag vet. Och det trots att jag är uppvuxen i norrland...