lördag, december 23, 2006

Idol

I morse, just innan AB petade på mig för att väcka, drömde jag om Tandfen.

Hon hade åkt hem till byn (mammas och pappas hem) och det blev en enorm uppståndelse. Överallt där tandfen dök upp flockades folk. I affären blev det kaos när hon dök upp. Tandfen skulle dessutom delta i ett lopp (okänd sport) och folket i byn var på mig för att fråga vilket startnummer hon skulle ha. Det var vilda spekulationer.

Sen vaknade jag. Jag vet fortfarande inte vad det var Tandfen åstadkommit som skapade idolhysterin i den lilla Hälsinge-byn. Men något makalöst måste det ha varit. Helt klart.



Senare.
Hastade i väg till jobbet. Kedjan hoppade av på hojen i en uppförsbacke. Helvete!
Ramlade in genom arbetets dörrar 11:02 och de tittar storögt på mig; "-Kommer du redan...?"
Jag började visst 12:00 i dag. Ridå.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är faktiskt lite roligt att du skriver om ett lopp, eftersom Ramsjö har ett lopp som heter Vargloppet.

I stort sett menlös sa...

Jag tror det är ett omen om att du ska ställa upp i nästa "Varglopp".

Du kommer att göra succé !!!