tisdag, december 19, 2006

Hooked

Jag är fast.
I alla fall för tillfället.
Jag har en förmåga att vara just så. Att fastna totalt i något en stund och sen, lika plötsligt som behovet uppstod, så försvinner det.
Förra gången var det lakritsnappar. Den här gången är det poker på nätet.
Det är AB som är the instigator. Han har spelat rätt länge och jag har som en sann idiot hängt över hans axel och låtit som bror (syster?) duktig. "Men vad gööör du?!"
Själv spelar jag inte om pengar, utan endast ära. Än så länge. AB har vid ett flertal tillfällen sagt att jag borde spela om pengar för "det är en annan grej" och till och med erbjudit mig en
5-hundring att spela för. Jag har hittills avböjt. Han har is i magen och är rätt duktig, jag är mest hispig och skulle troligtvis bli av med pengarna på 10 minuter.
Men snart kanske. På något sätt måste man ju tjäna in den första miljonen.

Inga kommentarer: