fredag, december 22, 2006

Disneydags

Jag gjorde det!
Gick upp tidigt och åkte in till stan. I'm proud of myself.

Passande nog (?) så här i jultider hade tunnelbanan övertagits av Piff och Puff.
Jag är helt säker eftersom damen, som ropar ut stationsnamnen inför varje station, i stället var utbytt mot något ohörbart av just Piff och Puff.

Själv praktiserade jag operation Skalman (ojoj där ringde visst sovklockan..) och låtsades "sova" på vägen in mot stan från Liljeholmen. Jag hade nämligen råkat se en bekant på perongen i Liljeholmen som jag inte alls orkade prata med. Givetvis, slog h*n sig ner vid samma fyra fast h*n gick in genom ett dörrpar låååångt från platsen där jag satt. Hade denna någon känt mig väl, hade vederbörande genomskådat mig på en gång eftersom jag aldrig sover i/på något som rör sig. Inte ens om det är 36 timmars flygresa. Promise.

Inga kommentarer: