tisdag, november 14, 2006

Jag är full av frågor

Hur gör man en bra skräckis?

Varför lyckas man se så många filmer där dom inte lyckats?

För ett tag sen (rätt länge sen nu om man ska vara precis) så såg jag filmen Instängd. Eftersom jag är lätt klaustrofobisk så var det en skräckis för mig - ett tag. Sen eskalerade det i fånigheter och blev rent komiskt i slutänden.

Igår var det dags igen; Bag det stille ydre
Jag kanske borde dragit öronen åt mig för att den var dansk? Eller som AB sa efter filmen; man ska passa sig för filmer från distributören Scanbox...

Nu till den egentliga frågan; vad tycker ni är en bra skräckis? Och; har ni några rekomendationer?

1 kommentar:

I stort sett menlös sa...

Det är just det.....dom tenderar att gå till överdrift. Och det gör mig bara arg. Och så slutar det med att totalupplevelsen blir bajsa.