fredag, oktober 06, 2006

Svunnen tid

Träffade henne i Slussen. Bestämde oss rätt snabbt för att middagen skulle bli wokade nudlar.
Riktigt gott var det.
Men det var något konstigt.
Hissmusiken (musiken-som-får-en-att-bli-hungrig?) i bakgrunden började äta sig in i skallen. Kom efter en stund på varför.
Det var en enda låt som rullade - om och om och om och om och om....igen.
Nån typ av instrumentalversion av en Chesslåt. Till slut blev det helt absurbt.

Väl hemma insåg jag att jag nog nånstans i kassettsamlingen (det är såna här gånger man inser att man är gammal) kan tänkas hitta Chess - för jag måste ju komma på vilken av låtarna det var....
Efter en stund gav jag upp. Ni får hålla till godo med vetskapen om att det var en Chesslåt, liksom.
Men jag hittade andra grejer.
Samma hon har nån gång för länge sen förärat mig lite blandade band.
Musiken var givetvis skitbra - men kassettfodralen gick inte av för hackor dom heller!


Jajjemän!


Notera titeln på Dansdepartementet...


Och så en gammal favorit faktiskt!

1 kommentar:

Catherine sa...

haaaa haaaaa haaaaaaa