tisdag, oktober 17, 2006

Kväll, 16/10

Åkte till stan. Kom ihåg att ta med mp3-spelaren. Kom inte ihåg batterierna.

På 4:an luktade det blåbärssoppa. Jag kvävde hostattacker genom att hela tiden svälja blåbärssoppan.

På Ringvägen var jag så full av mig själv att höll jag på att gå ett kvarter för långt.

Jag hittade dit i alla fall. Och hon bjöd på kyckling, gråsäl, 10-åring och dialog. Som vanligt hade vi trevligt men det hindrar ju sällan en tidig hemgång. Straxt före 21 åkte tanten tillbaka hem till de sydvästra förorterna.

När jag kom hem satt-låg (han har en högst egen stil) AB i soffan och sa att han tyckte att hans armar hade växt ännu mer. Fram med måttbandet. 35,5 cm. Hans underarmar är snart som mina smalben. Något motvilligt gick han med på ett foto. Men han kunde inte sitta still. Därför blev det lite sisådär med skärpan.

Inga kommentarer: