måndag, september 18, 2006

Mentalt dis

Jag inser att jag förmodligen är rätt cynisk, men jag kan inte hjälpa att jag tycker morgonens dimma över Stockholm innehåller en symbolisk touch.

Förresten.
Jag hörde nån moderat politiker som inte verkade tycka att det var relevant att Stockholms stad röstat för biltullar, utan snarare koncentrerade sig på det faktum att kranskommunerna röstade nej, och att det i sin tur borde innebära att det inte ska bli några biltullar. Så långt kan jag väl vara med på noterna (även om jag inte håller med i sak) eftersom kranskommunerna faktiskt berörs. Men när han sen förklarade sig besviken över att inte hela Sverige fick vara med och rösta, så undrar jag verkligen hur långt en del är beredda att gå för att driva igenom sin sak.
Kära moderat; För mig som är Stockholmare känns det ju verkligen helt ointressant för hur någon i Östbjörka eller Burseryd ställer sig i den här frågan.
Jag är dessutom helt övertygad om att även denna politiker skiter högaktningsfullt i hur Östbjörka röstar, egentligen. Det är bara om de håller med honom som deras röster är viktiga.

4 kommentarer:

Catherine sa...

men jag skulle vilja vara med och rösta om östbjörkas kommunhus ska börja ta inträde eller inte, det känns jätterelevant tycker jag och ifall det ska kosta mer att simma på måndagskvällar i burseryds simhall

superkryp sa...

Nä, nu kan man nog glömma tullarna öht. :/

Catherine sa...

mental... mental.... mentaaaal distid

I stort sett menlös sa...

hahahaha !!