torsdag, juli 20, 2006

Närsynt

Jag ska försöka komma ihåg, framöver, att jag inte bör undersöka min ansiktshy utan linser. Det som händer (för er som är begåvade med fantastisk syn) kan jag avslöja är nämligen att man kan titta riktigt nära på alla porer och skavanker. Inte bra, inte bra.
Det var dock rätt praktiskt nyss, när jag upptäckte att jag hade fått en sticka i fingret. Såg inte ett skit med linser. Såg extremt bra utan.

Alltså:
Hykontroll - lins på.
Sticka - lins av.

Nu gäller det bara att anamma det här också.

2 kommentarer:

superkryp sa...

Lite svårt att anamma, tror jag. Det känns på nåt sätt (om man inte har gammalt plankgolv) som man oftare får stickor när man redan har linser (om man ens har linser) på sig. Typ utomhus och på andra mer eller mindre otrevliga ställen.

den timide sa...

Vore det ihnte lättare med glasögon och senilsnöre???