fredag, juli 28, 2006

Kakmonster

Fick följa med systern och de två kakmonstren på tur till kakslottet.

Dröjde länge vid en chokladtoppsliknande sak med nötter, men insåg till slut att chokladtårtan på brickan borde mer än räcka. Och... så sant, så sant. Nånstans halvvägs inne i tårten var jag nöjd.
Jag måste vara världens sämsta att ta med till ett kakparadis. Eller världens bästa - om man bjuckar.

Barnen, var som vanligt(?), oense om vem som ägde rättigheterna till den sista chokladbollen, och den "bollades" därför fram-och-tillbaka mellan tallrikarna. Mamma (systern) sa till slut i resolut och myndig ton att "...ni kan ju faktiskt äta på den båda två !!!". Det slutade med att den till största delen blev kvar. När dom inte längre hade nåt att tjafsa om visade det sig att båda var mätta.
Gick sen och badade på det väldigt långgrunda badet bredvid slottet. Minsta barnet gjorde tappra försök att dränka mig eftersom hon envisades med att klättra på mig hela tiden. Får väl skylla mig själv eftersom jag initierade leken.
När det sen var dags att åka hemmåt - ca 2,5 timme efter kakätandet - började det.... "Mamma, jag är hungrig. Mamma, vad ska vi äta? Mamma, jag är jättehungrig!" osv.
Jag fattar ingenting.
Stog mig på min chokladtårta till sju på kvällen.

3 kommentarer:

Catherine sa...

du är en riktig kakmoster ka-tjing-poff

Jedin sa...

Barn är skit

Anonym sa...

Jag kan hålla med er,, å det blir värre med åldern.
(missförstå mig inte bara)

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,865065,00.html